fbpx

Zmiany w raporcie wyszukiwanych haseł w Google Ads [wrzesień 2020]

Rate this post

Od września 2020 r. nastąpiły znaczące zmiany w raporcie wyszukiwanych haseł w kampaniach Google Ads. Zastanawiasz się, gdzie podziały się brakujące wyszukania? Łącznie widzisz więcej wyświetleń i kliknięć, a na liście haseł jest ich mniej? To efekt najnowszych zmian.

Wydatki niewidoczne w raportach

Raport wyszukiwanych haseł pozwalał na analizowanie skuteczności reklam, wykluczanie niepasujących fraz oraz na wybieranie tych z dużym potencjałem. Od teraz zobaczymy jedynie wyszukiwane hasła z ostatnich 8 godzin, które wygenerowały kliknięcia w ciągu ostatnich 30 dni lub były wyszukiwane przez większą liczbę użytkowników. Co to oznacza? Że nie zobaczysz potencjalnie niekorzystnych wyszukań oraz kliknięć, które mogą marnować Twój budżet! Szczególnie jest to istotne przy małych kampaniach, kiedy liczymy każdą złotówkę.

Jaki jest powód zmian?

Niestety nie do końca wiadomo - Google nie podaje jasnej odpowiedzi. Co prawda Google ogólnie informuje, że związane jest to z kwestiami RODO i CCPA (California Consumer Privacy Act), ale bez konkretów. Już przed zmianami nie widzieliśmy w raportach wrażliwych danych typu numery kart kredytowych, hasła itp. To zrozumiałe, ale obecną decyzję niestety ciężko zaakceptować. Uczenie maszynowe robi postępy, kampanie inteligentne działają coraz lepiej, ale niech to nie oznacza ukrywania tak cennych informacji przed firmami, które wydają nierzadko bardzo dużo budżety na reklamy Google.

Co teraz?

Niestety nie wiemy. Czas pokaże, jak to przełoży się na skuteczność kampanii i dysponowanie środkami na reklamy. Zależność od tak dużej firmy rządzi się swoimi prawami i musimy grać wg zasad przez nią ustalonych.

Podziel się wpisem ze znajomymi, którzy korzystają z platformy Google Ads i napisz w komentarzu, co o tym myślisz.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/7531771?hl=pl

Call Now Button