Tag łączący konwersje – koniecznie dodaj go w Google Tag Manager

Dodanie Tagu łączącego konwersje jest obecnie mocno zalecane przez Google dla wszystkich stron, na których mierzymy jakiekolwiek konwersje zrealizowane przez użytkowników po kliknięciu. Wpis powstał w czerwcu 2019 r.

Tag łączący konwersje pomaga innym tagom mierzyć informacje o kliknięcie, które prowadzą do konwersji. Tag ten automatycznie wykrywa w adresach URL dane o kliknięciu reklamy i zapisuje je we własnych plikach cookie w naszej domenie. Pozwala to na bardziej precyzyjne pomiary oraz rozwiązuje problemy z niektórymi wersjami przeglądarek.

Jak skonfigurować tag łączący konwersje?

  • Logujemy się na naszym koncie Google Tag Manager
  • Klikamy Tagi > Nowy
  • Klikamy na pole Konfiguracja tagu i wybieramy z listy Tag łączący konwersje
  • Jako Regułę najlepiej dodać All Pages, ale możemy również wybrać tylko te strony na których dokonujemy pomiaru konwersji
  • Zapisujemy i publikujemy konfigurację

W większości przypadków wystarczą takie, podstawowe ustawienia. Jeżeli uznasz, że potrzebujesz ich zmodyfikować to zalecam ostrożność i robienie tego tylko w razie konieczności.

Call Now Button