Śledzenie kliknięcia jako konwersji w Google Ads (np. połączenie telefoniczne)

Na naszym blogu istnieje już wpis o tym jak skonfigurować śledzenie konwersji w formularzu, a teraz skupimy się na mierzeniu jakiegokolwiek kliknięcia, w cokolwiek na naszej stronie. Możemy to wykorzystać na wiele, rozmaitych sposób, ale skupimy się na pomiarze ilości kliknięć w numery telefonu. Numerów na stronie jest kilka w różnych miejscach, są różne od siebie, a w wersji mobilnej pojawia się dodatkowa ikonka umożliwiająca połączenie.

Co prawda, tym sposobem nie sprawdzimy ile osób faktyczne wykonało połączenie i ile one trwały (do tego najlepiej wykorzystać przekierowanie telefoniczne), ale i tak warto posiadać statystyki zainteresowania naszymi numerami.

Do konfiguracji potrzebujemy Google Tag Manager i Google Analytics.

Konfiguracja śledzenia kliknięcia jako konwersji

  • Logujemy się do naszego konta Google Tag Manager
  • Klikamy w menu po lewej w Zmienne oraz Skonfiguruj
  • Na liście znajdujemy Click Element i zaznaczamy
  • Przechodzimy do zakładki Reguły i klikamy Nowe
  • Nadajemy nazwę, którą łatwo będzie nam rozpoznać np. "kliknięcie tel." oraz klikamy w pole Skonfiguruj regułę
  • Z listy wybieramy w kategorii Kliknięcie regułę Tylko linki
  • Zaznaczamy pole Niektóre kliknięcia linków i uzupełniamy ustawiając np. Click Element / zaczyna się od / tel:

W tym miejscu musimy dostosować ustawienia do naszej sytuacji. W moim przypadku na stronie jest kilka numerów telefonu jako linki href="tel:*****" i chce w jednym miejscu mieć statystyki wszystkich kliknięć w jakikolwiek numer telefonu na stronie. Można oczywiście je oddzielać lub mierzyć kliknięcia tylko w jeden numer. Wtedy można wybrać np. równa się i wpisać cały numer telefonu. Ważne, żeby sprawdzić w jakiej formie podany jest numer w kodzie strony.

  • Klikamy Zapisz
  • Wybieramy z menu Tagi i klikamy Nowy
  • Nadajemy nazwę i klikamy w pole Konfiguracja tagu
  • Wybieramy z listy Google Analytics – Universal Analytics
  • Typ śledzenia zaznaczamy na Zdarzenie
  • Wypełniamy pola Kategoria oraz Działanie słowami, które później będą jeszcze potrzebne w Google Analytics, np. kategoria: telefon, a działanie: klik
  • W polu Ustawienia Google Analytics wybieramy naszą zmienną łączącą konto GTM z GA
  • W polu Reguły wybieramy wcześniej stworzoną regułę tj. Kliknięcie tel.
  • Zapisujemy i publikujemy całość ustawień w GTM

Ustawiamy cel w Google Analytics oraz importujemy go do Google Ads

Ta czynność została już opisana we wpisie Konfiguracja śledzenia konwersji w formularzu, systemie rezerwacji lub po dokonaniu zakupu

Weryfikacja poprawnej instalacji Tagu

W Google Analytics, możemy w łatwy sposób zweryfikować czy Tag został poprawnie skonfigurowany.

  • Na koncie Google Analytics przechodzimy do zakładki Czas rzeczywisty > Konwersje
  • Na liście już powinny być widoczne nazwy naszych Celów, a na diagramie Relizacja celów widzimy na żywo czy są one realizowane
  • Wystarczy teraz kliknąć w numer telefonu na stronie (przez przeglądarkę na komputerze lub w telefonie) i sprawdzić czy pojawi się słupek stwierdzający konwersję

Tag łączący konwersje

Pamiętajcie również o instalacji Tagu łączącego konwersję - więcej informacji TUTAJ.

Oceń ten wpis!

Call Now Button