fbpx

Konfiguracja remarketingu w Adwords – dodawanie tagu Google Ads

Klienci bardzo często pytają nas o możliwość konfiguracji kampanii remarketingowej. Co to jest i dlaczego to takie ważne? Dlaczego dobrze prowadzona kampania w Google Ads, bardzo często korzysta z dobrodziejstw jakie daje remarketing? O tym, jak i o samej konfiguracji remarketingu opowiem w niniejszym wpisie.

Co to jest remarketing? Jak działa?

Remarketing jest to jeden ze sposobów kierowania reklam na platformie reklamowej Google Ads (czytaj podstawowe informacje na naszym blogu). Kampanie wykorzystująca dane remarketingowe, pozwalają na ponowne wyświetlanie reklam, użytkownikom, którzy odwiedzili już naszą stronę internetową lub korzystali z naszej aplikacji mobilnej.

Podstawowe zasady działania

  • konfigurujemy tag Google Ads lub Google Analytics
  • użytkownik odwiedza naszą stronę internetową (nieistotne jest źródło ruchu)
  • Google umieszcza plik cookies w przeglądarce użytkownika
  • uruchamiamy kampanię uwzględniając w odbiorcach grupę remarketingową
  • użytkownika, który odwiedził wcześniej naszą stronę, zaczynają "śledzić" nasze reklamy, podążając za nim na inne witryny będące w sieci Adsense

Remarketing dynamiczny

Istnieje jeszcze bardziej zaawansowana wersja kierowania reklam, uwzględniających zebrane dane na temat odwiedzających naszą stronę użytkowników. Remarketing dynamiczny pozwala wyświetlać reklamy o wiele bardziej precyzyjnie, na podstawie oglądanych przez użytkownika produktów i usług. W takiej sytuacji budowanie świadomości marki, sprzedaży i zachęcenie użytkowników by np. dokończyli zakup, który wcześniej rozpoczęli, jest niezwykle ułatwione. Możemy również kierować spersonalizowane reklamy na podstawie tego co użytkownik jedynie widział, niekoniecznie kliknął.

Uważaj, by nie przesadzić

Jak w każdej kampanii, również w tej remarketingowej należy zachować ostrożność. Zgodzę się nawet ze stwierdzeniem, że w przypadku tej konkretnej, należy być szczególnie ostrożnym. Dlaczego? Mówiąc wprost - żebyśmy nie zamęczyli naszego potencjalnego klienta.

Reklamy potrafią denerwować. Chyba wielu z nasz zdaję sobie z tego sprawę oraz często tego doświadczali na własnej skórze. Remarketing pozwala na zmasowany "atak" pojedynczego użytkownika naszym przekazem reklamowym. Musimy uważać, żeby te reklamy nie były zbyt nachalne oraz żeby zostały jak najtrafniej dopasowane do odbiorców. Unikajmy rozbieżności pomiędzy treścią reklamy a treścią samej strony docelowej. Nic tak mocno nie irytuje, jak "clickbaitowa" reklama, która ciągle się nam pojawia, a po kliknięciu nie oferuje tego co szukamy lub szukaliśmy w przeszłości

Zablokowanie wyświetlania niechcianych reklam

Na YouTube użytkownik może bronić się przed ciągłym wyświetlaniem tej samej reklamy klikając w lewym dolnym rogu w ikonkę informacyjną oraz w "Nie wyświetlaj tej reklamy". Reklamy na stronach internetowych są spersonalizowane wg ustawień na stronie Google (adssettings.google.com/authenticated). Oczywiście wyczyszczenie plików cookies również pomaga, ale wielu użytkowników nie zdaje sobie z tego sprawy i nie należy wykorzystywać nadmiernie ich cierpliwości 😉 Dodatkowo jakiś czas temu "chodziły" pogłoski, że Google będzie ograniczało takie praktyki, ale póki co temat ucichł.

reklama w wyszukiwarce google

Tworzenie i konfiguracja tagu remarketingowego w Google Ads

  • Po zalogowaniu na konto Google Ads klikamy w Narzędzia, następnie w sekcji Zasoby wspólne w Zarządzanie odbiorcami
Zarządzanie odbiorcami w Google Ads
  • Klikamy SKONFIGURUJ TAG w karcie "Tag Google Ads"
Skonfiguruj TAG
  • Wybieramy typ danych "Zbieraj podstawowe dane dostępne w tym źródle danych" lub "Zbieraj określone atrybuty lub parametry, by spersonalizować reklamy". Pierwszy do podstawowej konfiguracji i budowania jak najszerszej bazy użytkowników, a drugi do precyzyjnego określenia odbiorców i ich działań na stronie.
  • Po kliknięciu ZAPISZ I KONTYNUUJ możemy uzyskać gotowy kod do wklejenia na stronę, wysłać go mailem lub wybrać opcję konfiguracji poprzez Google Tag Manager (wg mnie najlepsza opcja)

Google Analytics i listy odbiorców

Listy odbiorców remarketingu możemy również budować dzięki połączeniu naszego konta Ads z Analytics. Możemy "namierzyć" odbiorców, którzy wyświetlili konkretną stronę, dokonali zakupu konkretnego produktu bądź porzucili koszyk.

Polecam połączenie konta Ads z Analytics oraz konfigurację tagów poprzez Menedżer Tagów Google.