fbpx

Jak wykluczyć aplikacje mobilne z miejsc docelowych kampanii Google Ads?

Google stale zmienia coś w sposobie kierowania reklam displayowych. Aktualnie mamy utrudnione wykluczenie wyświetlania reklam w aplikacjach mobilnych.

Często nie chcemy, by nasze reklamy wyświetlały się w aplikacjach takich jak np. gry, w których łatwo o przypadkowe kliknięcia i marnowanie naszego budżetu. Szczególnie jest to istotne w modelu rozliczeniowym za kliknięcie (CPC). Google tłumaczy to niechęcią do ograniczeń względem urządzeń mobilnych, ale moim zdaniem to my powinniśmy o tym decydować, analizując skuteczność konkretnej kampanii. Dodatkowo opcja ta, powinna być możliwie jak najprostsza - typu włącz/wyłącz. Tak jednak nie jest. Jak zatem sobie z tym poradzić?

UWAGA: Nie skorzystamy już z metody wykluczenia poprzez dodanie
adsenseformobileapps.com do wykluczających miejsc docelowych. Opcja "Niepełnoekranowa aplikacja mobilna G-mob" w wykluczeniach treści, również nie jest aktualnie dostępna.

Wykluczenie aplikacji mobilnych z kampanii w sieci reklamowej

Musimy wykluczyć każdą kategorię z osobna, zarówno w Apple App Store jak i Google Play. Oto jak to zrobić.

  1. W prawym górnym rogu panelu Google Ads, klikamy Narzędzia, a następnie Listy wykluczeń miejsc docelowych
Listy wykluczeń miejsc docelowych

2. Klikamy +

Filtry w Google Ads

3. Wybieramy Nowa lista i nadajemy dowolną nazwę (tak by wiedzieć co dana lista wyklucza)

4. Teraz klikamy na Kategorie aplikacji i zaznaczamy każdą kategorię z osobna



Zwróćcie uwagę, że niektóre kategorie rozwijają się w podkategorię. Wszystko musi być zaznaczone, żeby całkowicie zrezygnować z reklamy w aplikacjach.

Najlepiej sprawdzić na koniec, czy liczba zaznaczonych przez nas kategorii zgadza się z liczbą podaną na ekranie głównym przy nazwie "Kategorie aplikacji (liczba)"

5. Na koniec zaznaczamy naszą listę i klikamy Zastosuj w kampaniach

Dodanie listy wykluczającej aplikacje mobilne do istniejących kampanii reklamowych

Możemy użyć tej listy również bezpośrednio w kampanii. Klikamy na kampanię, następnie Miejsca docelowe i Wykluczenia. Tam również można wykluczać kategorie oddzielnie, ale stworzenie jednej listy dla konta jest po prostu wygodniejsze.

Dlaczego tak ważne jest wykluczenie aplikacji mobilnych?

Nie zawsze jest to wskazane (np. gdy potencjalnymi odbiorcami naszej kampanii są młodsi użytkownicy zainteresowani grami), ale w bardzo wielu branżach jest to jak najbardziej uzasadnione. Prowadząc kampanie w Google Ads dla naszych klientów, bardzo często korzystamy z powyższej możliwości. Jest to po prostu oszczędność budżetu.