fbpx

Google Tag Manager – jak skonfigurować? Łączenie Ads i Analytics

Menedżer tagów Google pozwala na szybkie tworzenie i aktualizowanie tagów dodawanych do witryny. Tag jest to kod śledzenia bądź skrypt, który pozwala połączyć nasze konta Google ze stroną. Niewątpliwym atutem jest to, że "fizyczny" kod umieszczamy tylko raz, a wszelkie konfiguracje i rozszerzenia dodajemy bezpośrednio na platformie GTM. Ma to szczególne znaczenie przy współpracy z klientami, którzy sami zarządzają swoją stroną internetową i nie chcą być co chwilę proszeni o edycje kodów.

Dzięki Menedżerowi, w łatwy sposób skonfigurujemy Google Analytics i Google Search Console oraz połączymy je z Google Ads. To podstawowa konfiguracja którą zalecamy każdemu kto zaczyna planować kampanię w Adwords.

W skrócie co omówimy:

  • Tworzenie konta w Google Tag Manager
  • Sprawdzanie poprawności instalacji kodów za pomocą rozszerzenie do Chrome o nazwie Google Tag Assistant
  • Konfiguracja Google Analytics w Menedżerze tagów
  • Połączenie Google Ads i Analytics
  • Połączenie Google Ads i Search Console

Zatem zaczynajmy.

Tworzenie konta w Menedżerze tagów

  • Wchodzimy na stronę https://tagmanager.google.com
  • Po zalogowaniu klikamy Utwórz konto - co ważne możemy posiadać jedno konto Menedżera do wielu stron internetowych i kont Ads czy Analytics
zakładanie konta google tag manager
Zakładanie konta w Google Tag Manager
  • Wpisujemy podstawowe dane do konfiguracji
Konfiguracja konta
Konfiguracja kontenera
  • Klikamy Utwórz oraz akceptujemy Warunki korzystania
  • Pojawią się kody, które należy umieścić wg instrukcji na naszej witrynie, od teraz możemy konfigurować tagi w Menedżerze

Sprawdzamy poprawność instalacji tagów - Google Tag Asisstant

  • Instalujemy rozszerzenie do przeglądarki Chrome o nazwie Tag Assistant (by Google)
  • Wchodzimy na stronę na której chcemy sprawdzić poprawność instalacji tagów Google (nie tylko tagu Menedżera, ale też tych z innych narzędzi)
  • Klikamy na rozszerzenie oraz aktywujemy klikając Enable
Google Tag Assistant
  • Odświeżamy stronę i sprawdzamy co się pojawia w rozszerzeniu.
  • Oczekujemy poniższego widoku, jeżeli jest inaczej to należy sprawdzić czy poprawnie umieściliśmy kod na stronie
google tag assistant konfiguracja

Dodanie Google Analytics do Google Tag Manager

  • Klikamy Dodaj nowy tag
Dodawanie nowego tagu
  • Wpisujemy dowolną nazwę, wybieramy gotowy typ tagu o nazwie Google Analytics - Universal Analytics, typ śledzenia Wyświetlenie strony oraz wpisujemy Identyfikator śledzenia z Google Analytics (dostępny w usłudze Analytics w Administracja > Usługa >Informacje o śledzeniu > Kod śledzenia
  • W opcjach Reguły wybieramy All Pages
Konfiguracja tagu Google Analytics
  • Klikamy Zapisz
  • Następnie klikamy w prawym górnym rogu Prześlij
  • Możemy dodać opis wprowadzanych zmian tak by wiedzieć w przyszłości co zrobiliśmy
  • Klikamy Opublikuj

Połączenie konta Google Ads i Analytics

  • Logujemy się na koncie Google Analytics
  • Klikamy u dołu po lewej Administracja i w środkowej kolumnie Usługa wybieramy Google Ads - łączenie
Łączenie Analytics i Ads
  • Wybieramy konto Google Ads i konfigurujemy grupę połączeń
  • Włączamy opcje Wszystkie dane witryny
  • Klikamy Połącz konta

Połączenie konta Google Search Console i Ads (Adwords)

  • Logujemy się na konto Google Ads
  • Klikamy ikonę Narzedzia w prawym górnym rogu konta
  • Następnie w sekcji Konfiguracja wybieramy Połączone konta
  • W sekcji Search Console klikamy Szczegóły
  • Wpisujemy adres witryny i klikamy Połącz

Teraz są trzy opcje. Jeżeli nie istnieje konto Search Console pojawi się status Nieodebrana. Wtedy na stronie https://search.google.com zakładamy konto i weryfikujemy własność np. dzięki wcześniej skonfigurowanemu Menedżerowi Tagów. Jeżeli Google Ads nie wykryło, że jesteś właścicielem witryny, to pojawi się status Prośba o dostęp wysłana, co oznacza, że właściciel musi przyznać do niej dostęp. Trzecia opcja to komunikat Połaczono, czyli wszystko ok.

Oceń ten wpis!

Call Now Button