fbpx

Wymagania i najpopularniejsze rozmiary reklam graficznych w Google Ads

Google posiada duże możliwości reklamowe. Żeby móc je w pełni wykorzystać warto się z nimi zapoznać. W tym wpisie omawiamy rodzaje reklam graficznych. Dowiedzmy się zatem jak jest.

Wymagania techniczne:

  • Obsługiwane formaty: GIF, JPG, PNG, HTML5 i AMP HTML. Reklamy można przesłać jako plik ZIP.
  • Maksymalny rozmiar: 150 kb (w przypadku ZIP waga już po spakowaniu)

Najpopularniejsze rozmiary reklam na komputerze:

  • 250x250
  • 200x200
  • 468x60
  • 728x90
  • 300x250
  • 336x280
  • 120x600
  • 160x600
  • 300x600
  • 970x90

Najpopularniejsze rozmiary reklam na urządzeniach mobilnych:

  • 320x50
  • 200x200
  • 250x250
  • 300x250
  • 320x100

Wszystkie dostępne rozmiary reklam:

Kwadratowe i prostokątne:

  • 200 × 200 Mały kwadrat
  • 240 × 400 Pionowy prostokąt
  • 250 × 250 Kwadrat
  • 250 × 360 Potrójny ekran panoramiczny
  • 300 × 250 Baner śródtekstowy
  • 336 × 280 Duży prostokąt

Długi baner

  • 468 × 60 Baner
  • 728 × 90 Długi baner
  • 930 × 180 Górny baner
  • 970 × 90 Duży długi baner
  • 970 × 250 Billboard
  • 980 × 120 Panorama

Wieżowiec

  • 120 × 600 Wieżowiec
  • 160 × 600 Szeroki wieżowiec
  • 300 × 600 Pół strony
  • 300 × 1050 Pionowy

Urządzenia mobilne

  • 300 × 50 Baner na komórki
  • 320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne

Długi baner

  • 468 × 60 Baner
  • 728 × 90 Długi baner
  • 930 × 180 Górny baner
  • 970 × 90 Duży długi baner
  • 970 × 250 Billboard
  • 980 × 120 Panorama

Reklamy elastyczne

Można również skorzystać z elastycznych reklam displayowych, które dopasowują automatycznie swój rozmiar, wygląd i format do wolnych miejsc na których będą się wyświetlały. Moim zdaniem nie należy się ściśle kierować listą „najpopularniejszych rozmiarów”. Wiele zależy od kraju oraz konkretnej strony internetowej. Jeżeli zależy nam żeby nasza reklama pojawiła się w konkretnym miejscu np. na Onecie to sprawdźmy sami jaki obsługują aktualnie rozmiar. Pamiętajmy, że twórcy stron mogą wprowadzać zmiany.

Twórca stron internetowych i specjalista ds. marketingu internetowego. Fan Youtube’a.