Blog

Śledzenie kliknięcia jako konwersji w Google Ads (np. połączenie telefoniczne)

Na naszym blogu istnieje już wpis o tym jak skonfigurować śledzenie konwersji w formularzu, a teraz skupimy się na mierzeniu jakiegokolwiek kliknięcia, w cokolwiek na naszej stronie. Możemy to wykorzystać na wiele, rozmaitych sposób, ale skupimy się na pomiarze ilości kliknięć w numery telefonu. Numerów na stronie jest kilka w różnych miejscach, są różne od…
Czytaj

Tag łączący konwersje – koniecznie dodaj go w Google Tag Manager

Dodanie Tagu łączącego konwersje jest obecnie mocno zalecane przez Google dla wszystkich stron, na których mierzymy jakiekolwiek konwersje zrealizowane przez użytkowników po kliknięciu. Wpis powstał w czerwcu 2019 r. Tag łączący konwersje pomaga innym tagom mierzyć informacje o kliknięcie, które prowadzą do konwersji. Tag ten automatycznie wykrywa w adresach URL dane o kliknięciu reklamy i…
Czytaj

Konfiguracja śledzenia konwersji w formularzu, systemie rezerwacji lub po dokonaniu zakupu

Pomiar konwersji i konfiguracja mierzenia tego wskaźnika na platformie Google Ads to jedna z najistotniejszych kwestii w całej kampanii reklamowej. W tym wpisie skupimy się na dwóch sposobach jej konfiguracji w sytuacji, gdy pojawia się unikalny komunikat po konkretnym zdarzeniu. Dlaczego potrzebujemy Google Analytics i Google Tag Manager? W tym poradniku będę korzystał z konfiguracji…
Czytaj

Jak wykluczyć aplikacje mobilne z miejsc docelowych kampanii Google Ads?

Google stale zmienia coś w sposobie kierowania reklam displayowych. Aktualnie mamy utrudnione wykluczenie wyświetlania reklam w aplikacjach mobilnych. Często nie chcemy, by nasze reklamy wyświetlały się w aplikacjach takich jak np. gry, w których łatwo o przypadkowe kliknięcia i marnowanie naszego budżetu. Szczególnie jest to istotne w modelu rozliczeniowym za kliknięcie (CPC). Google tłumaczy to…
Czytaj

Google Tag Manager – jak skonfigurować? Łączenie Ads i Analytics

Menedżer tagów Google pozwala na szybkie tworzenie i aktualizowanie tagów dodawanych do witryny. Tag jest to kod śledzenia bądź skrypt, który pozwala połączyć nasze konta Google ze stroną. Niewątpliwym atutem jest to, że "fizyczny" kod umieszczamy tylko raz, a wszelkie konfiguracje i rozszerzenia dodajemy bezpośrednio na platformie GTM. Ma to szczególne znaczenie przy współpracy z…
Czytaj

Konfiguracja remarketingu w Adwords – dodawanie tagu Google Ads

Klienci bardzo często pytają nas o możliwość konfiguracji kampanii remarketingowej. Co to jest i dlaczego to takie ważne? Dlaczego dobrze prowadzona kampania w Google Ads, bardzo często korzysta z dobrodziejstw jakie daje remarketing? O tym, jak i o samej konfiguracji remarketingu opowiem w niniejszym wpisie. Co to jest remarketing? Jak działa? Remarketing jest to jeden…
Czytaj

Wymagania i najpopularniejsze rozmiary reklam graficznych w Google Ads

Google posiada duże możliwości reklamowe. Żeby móc je w pełni wykorzystać warto się z nimi zapoznać. W tym wpisie omawiamy rodzaje reklam graficznych. Dowiedzmy się zatem jak jest. Wymagania techniczne: Obsługiwane formaty: GIF, JPG, PNG, HTML5 i AMP HTML. Reklamy można przesłać jako plik ZIP.Maksymalny rozmiar: 150 kb (w przypadku ZIP waga już po spakowaniu)…
Czytaj

Google Ads (Adwords) – podstawowe informacje

Google Ads (dawniej Google AdWords) jest to platforma od Google, pozwalająca na wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerskich oraz na YouTubie. Po raz pierwszy system ten został uruchomiony 20 października 2000 r. Aktualnie jego zasięg sięga aż 90% użytkowników Internetu i ponad dwóch milionów stron internetowych. Dla Google reklamy te generują aż 97%…
Czytaj

Call Now Button